המשלחת מישראל לאליפות העולם 2022 ספרד לרכבי 1/8 באגי ניטרו במסלול המירוצים רדובן

  

אליפות העולם לרכבי 1/8 באגי ניטרו מתקיימת מזה שלושה עשורים כל שנתיים, השנה התקיימה אליפות העולם במסלול המטורף רדובן שנמצא ליעד העיר אלקנטה דרום מזרחית 4 שעות נסיעה ממדריד.

לאליפות העולם הגיעו 180 הנהגים הטובים ביותר מכל מדינה, כ-30 מדינות השתתפו וייצגו את מדינתם באירוע היוקרתי והמתוקשר ביותר בעולם.


המשלחת מישראל שיצאה לייצג את מדינתנו היתה מורכבת מנהגים איכותיים מהטופ בליגה שלנו שמותיהם : הראל סנדרוב, זיו מגנזי, גל קינן, גיא בן הרוש ויניב סיון לנהגים הצטרפו שני מכונאים : צחי קינן ונועם 

סנדרוב, מנהל הקבוצה יניב סיון שגם הנשיא של ההתאחדות העולמית של מכוניות השלט בארץ. טרם היציאה לאליפות העולם הקבוצה נפגשה בסינימה סיטי בגלילות לתדרוך ראשוני ע"י יניב סיון בעל ניסיון בהשתתפות 

ב-5 אליפויות עולם, בתדריך קיבלו הנהגים ומכונאים את החולצות המשלחת ( תודות לצחי קינן על אירוגנם ) ולמדבקות עם שם נהג ודגל ישראל ( תודות לנועם סנדרום על אירגונם ). במהלך התדריך נהנו מאוכל טוב

ואוירה מצויינת עם התרגשות גדולה לקראת מה שמצפה לנו.



היום הראשון : יום הטיסה 1-9-22 ( יום חמישי ) 


לאחר הרכבת הרכבים החדשים והכנת הציוד הגיעה שעת השין, הגעתי לשדה התעופה בן גוריון בשעה 24:30 בלילה שם פגשתי את הראל ונועם עברנו בקלות את הבידוק הביטחוני וחיכינו לטיסה בדיוטי פרי , במהלך 

הקניות הצטרפו גם זיו מגנזי וגיא בן הרוש, גל קינן וצחי קינן הגיעו יום למחרת.


לאחר טיסה של 4 שעות וקצת לאמסטרדם ומשם עוד שעתיים וחצי לשדה התעופה אלקנטה , אספנו את הרכב בשדה התעופה ויצאנו לכיוון בית המלון פורט אלצ'ה. בהגעתנו למלון עייפים אך מרוציים יצאנו 

לאכול בבורגר קינג , מצאנו גם סופר קנינו שתיה וחומרי ניקוי שישמשו אותנו לתחזוקת הרכבים הלכנו לישון מחכים כבר לבוקר לראות בפעם הראשונה את המסלול.




היום השני : המסלול 2-9-22 ( יום שישי ) 


קמנו בבוקר אכלנו ארוחת בוקר ויצאנו נרגשיים לכיוון המסלול , הדרך היתה מהממת ביופיה אזור של מושבים ( דומה לעמק יזרעאל ) עם נוף לא מהעולם הזה, הנסיעה ארכה 30 דקות וכלל שהתקרבנו למסלול 

הדופק עלה. שהגענו למקום היינו בין הראשונים , המתחם עצום בגודלו בכניסה הקימו שער כניסה ענקי עם כל דגלי המדינות ושם גם דגל ישראל, גאווה גדולה הציפה אותנו הצטלמנו ונכנסנו למתחם.

הליכה של 30 מטר נגלה אלינו מסלול עצום בגודלו עם אלמנטים שלא נראו עד כה, ניכר שהמארגנים השקיעו רבות בהכנת המסלול והמתקן מסביב , נרגשיים עלינו לבמת המסיעים בגובהה של 10 מטרים לפחות 

ראיינו מלמעלה את המסלול כמו כף היד , מדובר במסלול המטורף והמאתגר ביותר שנבנה ואחד היפים והמרשימים ביותר בעולם.

ביום זה התבצעה ההרשמה , נרשמנו קיבלנו את התגים לכניסה ומידע על הלוז ורשימת מקצי האימון.  לאחר הרישום התמקמנו בשולחנות עם דגל ישראל לכל נהג שהוכנו מראש ע"י המארגנים.

מרוצים המתקן והמסלול חזרנו למלון ובערב יצאנו לעיר אלקנטה לארוחת ערב חגיגית של המשלחת.


היום השלישי - יום חופש 3-9-22 ( יום שבת ) 


ביום השלישי יצאנו לטייל ברחובות אלקטנה העיר , עשינו קצת שופינג אכלנו טוב נהננו וחזרנו למלון להכין את הרכבים לקראת מקצה האימון הראשון שהתקיים למחרת.


היום הרביעי - יום האימון הראשון 4-9-22 ( יום ראשון ) 


היום הראשון להסעה בפעם הראשונה היה מרגש ביותר, זו הפעם הראשונה שעלינו על המסלול המטורף עם אדמה קשה מאוד ( בניגוד למה שחשבנו ) תנאים שלא הסענו מעולם. המקצים חולקו למשלחת 

שהראל סנדרוב פתח עם המקצה הראשון שיצא ב-9:00 בבוקר אחריו גל קינן , יניב סיון, זיו מגנזי וגיא בן הרוש.אחרי ההסעה הראשונה הבנו שהסט אפ שבאנו איתו לא בכיוון והתחלנו לשנות את הרכבים מקצה

לקצה על מנת להושיב את הרכבים טוב יותר ולבצע זמנים טובים יותר. המסלול היה קשה ביותר עם אלמנטים מורכבים הדורשים דיוק רב, כל עליה על הצינור או התהפכות תגרום לאיבוד זמן יקר.

ביום הראשון להסעה הסענו שלושה מקצי אימון של 12 דקות כל מקצה 2 דקות חימום ועוד 10 דקות של זמן מדוד, שב-10 דקות מודדים את 3 ההקפות העקביות והמהירות ביותר לכל נהג.

חשוב לציין שמזג האויר היה חום קיצוני 41-42 מעלות! שנמשך במשך כל תקופת המירוץ.


היום החמישי - יום האימון השני 5-9-22 ( יום שני ) 


היום השני להסעה התחלנו להבין את המסלול ללמוד את קווי הנהיגה והאלמנטים , נהננו מכל רגע למרות הקושי והאתגר החוויה היתה בלתי רגילה על מסלול מהטובים בעולם.

גם ביום זה הסענו שלושה מקצי אימון ולאט לאט שיפרנו את הסט אפ לרמה שכמעט הסענו עם 0 טעויות ורק משפרים את זמנו ההקפה.בסיום היום מצאנו מסעדה טובה קינג פיצה ששם אכלנו פיצה מצויינת עם 

סלט יווני איכותי. שבעים ומירוצים חזרנו למלון הכנו את הרכבים ליום החשוב מחר , יום האימון המדוד שבו יקבע סדר הנהגים למקצי הדירוג.


היום השישי - יום האימון המדוד וטקס המשלחות ( יום שלישי ) 


קמנו מוקדם בבוקר אכלנו ויצאנו למסלול לקראת שני מקצי אימון מדודים ( שלוש ההקפות העקביות והמהירות נחשבות ) 2 דקות חימום , 10 דקות של מדידה. המסלול היה עצום בגודלו אורך הקפה עמד בסביבות

הדקה מה שדרש מאיתנו לבצע הקפות מדויקות ללא טעות הרי שטעות אחת גורמת לאובדן רב והתחלה של 3 הקפות טובות חדשות שאוכן כ-3 דקות לערך. מה שאומר קשה ביותר אך למרות זאת הצלחנו לבצע הקפות 

יפות לאור העובדה שזו הפעם הראשונה שהסענו אי פעם על אדמה קשה כזאת ואלמנטים שלא מהעולם הזה!.

למרות הקושי נהננו מאוד מהמסלול והמארגנים התייחסו אלינו יפה מאוד.

לאחר שני האימונים המדודים חולקנו למקצי הדרוג שיתקיימו ביומים הבאים סה"כ שישה מקצי דירוג שמתוכם 3 הטובים ביותר נחשבים.

בשעה 18:00 טקס המשלחות יצא לדרך , המשלחת הישראלית צעדו בגאון מול כל העולם עם דגלי הארץ יחד עם אמון התקווה , רגע מרגש ביותר. לי באופן אישי זה ההשג הגדול ביותר שהצלחתי להשיג.

בסיום יום מיוחד ומרגש חזרנו למלון אכלנו ארוחת ערב וחזרנו לעבוד על הרכבים עד השעות הקטנות של הלילה לקראת ימי הדירוג הבאים.


היום השביעי - יום הדירוג הראשון ( יום רביעי ) 


יצאנו למסלול מוקדם מאוד בבוקר מוכנים למאני טיים. מקצה הדירוג הראשון פתח גל קינן, במקצה השני זיו מגנזי , בשלישי גיא בן הרוש, ברביעי הראל סנדרוב , בחמישי יניב סיון, כולם נתנו את הכל והתעלו על עצמם בכל אחד ממקצי הדירוג. המסלול היה קשה ומורכב כל אחד מהנהגים נלחם באלמנטים,במסלול הקשה ובנהגים האחרים תוך הפגנה של יכולת נהיגה בלתי רגילה.

היום הראשון היה קשה , הזמנים לא היו מספיק טובים , טעויות בתוך המסלול ומחוצה לו לימדו אותנו להתכונן טוב יותר ליום הבא.

חזרנו למלון והתחלנו לעבוד שוב על הרכבים , התאמה יותר טובה של הרכב על המסלול, הדבקת צמיגים, החלפת קלא'ץ ושמנים , עבדנו עד השעות הקטנות של הלילה.


היום השמיני - יום הדירוג השני ( יום חמישי ) 


קמנו בבוקר לאחר עבודה והכנת הרכבים לילה לבן, מוכנים לתת את הכל בידיעה שזה ההזדמנות האחרונה לשפר את המיקומים לקראת מקצי הגמרים של היום למחרת. כול חברי המשלחת נהגו כמו אריות על 

המסלול , כולנו שיפרנו את הזמנים ואת המיקומים. בסיום יום הדירוג נסענו לאכול בורגר קינג ואז למלון והכנת הרכבים עד לשעות הקטנות של הלילה, ליום המטורף הבא יום הגמרים.



היום התשיעי - יום הגמרים


ביום זה התקיימו הגמרים של נבחרת ישראל , הראשונים שעלו לגמר שארך 20 דקות היו זיו מגנזי שזינק מעמדה 6 וגיא בן הרוש שזינק מעמדה 8 השניים פתחו מצויין את המירוץ שגיא מהמקום ה-8 נלחם כבר מהתחלה על הראשון אך פגיעה של אחד הרכבים בדאבל השמאלית גרמה לו לעוף ולאבד זמן יקר מאוד משם היה לו קשה להתאושש , במקביל זיו מגנזי שמר על המקום השישי ולחץ חזק על החמישי בשלב מסויים הצליח לעקוף את החמישי ובדקות האחרונות לסיום בנהיגה הראוית נלחם עם המקום הרביעי , שתי דקות לסיום בקומבינצית הקפיצות הרחוקה ביצע עקיפה באויר ותפס את הרביעי ובסיום עלה לגמר הבא.גיא בן הרוש סיים במקום ה-7.

בגמר הבא עלה גל קינן שזינק מהמקום 6 וזיו מגנזי שעשה באמפ-אפ מהגמר הקודם מהמקום ה-12 המירוץ התחיל ששני נהגי הנבחרת נהגו בצורה יוצאת מן הכלל לכל אורך המירוץ גל שמר על המקום ה-5 והיה קרוב מאוד למקום הרביעי אך בסופו של המירוץ סיים ב-5 , זיו מגנזי שעלה מהמקום ה-12 בנהיגה יפה מאוד סיים במקום ה-10.

יניב סיון שזינק מהמקום ה-6 פתח טוב את המקצה אך טעות לא נחוצה בהקפה הרביעית גרמה לו לאבד זמן יקר, יניב בנהיגה מהירה מהמקום ה-10 הצליח לסגור את הפער שנוצר בנהיגה מהירה אבל לא הספיק לעליה בסיום יניב מסיים במקום ה-6.

הראל סנדרוב זינק בגמר הבא מהמקום ה-3 בהקפות הראשונות פגיעה של רכבים ברכבו וטעות לא נחוצה גרמה לו לאבד זמן יקר ולהיות במקום ה-9 לקראת אמצע המירוץ בנהיגה מהירה מאוד ועקבית הראל עבר נהג נהג ובסיום סיים במקום ה-5.


היום העשירי - יום הגמרים הגבוהים 


ביום זה התקיימו הגמרים הגבוהים והגמר האחרון שבו ניצח דוויד אונגרו - אלוף עולם


לסיכום


אליפות העולם 2022 בספרד היתה חוויה שלא תשכח ,בראש ובראשונה נהננו מכל רגע מההגעה לשדה התעופה בנתב"ג ועד החזרה הביתה.נהגי הנבחרת והמכונאים נתנו את הכל על המסלול המטורף והיפה עם אחיזה גבוהה מאוד, ומחוצה לו בשעות הרבות של הכנת הרכבים והציוד.זכינו גם בחוויות מחוץ למסלול , היו ירידות ועליות , עמדנו באתגרים לא פשוטים אבל בסופו של דבר בתמונה הכוללת עשינו את הבלתי נתפס בתנאים מורכבים ביותר. 

אליפות העולם 2022 בספרד נתנה לנו טעם של עוד בצפייה להתחרות עוד שנתיים באליפות העולם הבאה שאמורה להתקיים בברזיל.



טואול - בניית אתרים